Druhý skautský chlapecký oddíl na Ivančeně. / The second boy scout troop in Ivančena.

Dvojka na Ivančeně 25 – 27.4. 2003
Psal se pátek dvacátého pátého Dubna a čtveřice bratrů
z Dvojky v časných ranních hodinách odjížděla do Prahy a z ní
směr Hranice na Moravě. Proč tam jeli?
Aby, navštívily skautskou mohylu pod Lysou horou – IVANČENU
a položily zde své kameny, které vezli sebou z Příbrami i z tábořiště na Orlíku.
A jak to bylo, : je ráno 5,40 a na autobusové zastávce se schází L.H.Ježek, Dodo a Ferda. Odjíždíme do Prahy na vlak. V Praze na Smíchovském nádraží se k nám připojuje Starosta.
Po zakoupení všech možných jízdenek a místenek nastupujeme do vlaku. Cestou hrajeme vědomostní kvíz a i na slovní fotbal došlo. Jen Ferda trošičku nechápal pravidla hry a tak z toho mněl v hlavě zmatek.
Cesta ubíhá v příjemné pohodě, v Přerově se k nám přidává Lišák z Vyškova a tak je nás pět.
Do Hranic přijíždíme krátce po poledni. Jdeme se ubytovat do místního DDM, je zde vše co potřebujeme.
Zbývající odpoledne věnujeme prohlídce Hranic a také jdeme na tradiční pouť k Hranické propasti i do lázní ochutnat kyselku.
Večer už jen se najíst, umýt a spát. Ráno se vstává brzo.
Sobotní ráno volá po krásném dni. Bráškům se moc vstávat nechce, není se co divit, vstávat v pět hodin ráno není lehké. Avšak L.H.Ježek je neúprosně budí.
Rychle se balíme, snídáme a jdeme kvapným krokem na vlak. Nasedáme do spoje, který nás veze až do Valmezu, odtud jedeme již s několika jinými skautskými oddíly až do Frýdlantu pod Ostravicí. Sluníčko již o sobě dává vědět a tak cesta začíná být trošičku těžká.
Před vlastním výstupem si zakupujeme různé upomínkové předměty, odznaky kožené výrobky a jiné.
U pramene chvilku odpočíváme a svačíme. K vlastní mohyle přicházíme v poledne. Pokládáme zde své kameny fotografujeme sebe i okolí, potom se každý z nás na chvilku vytratil na prohlídku mohyly.
Po slavnostním nástupu a proslovu se vydáváme na zpáteční cestu.
Do Hranic přijíždíme okolo čtvrté odpolední. Krátký odpočinek nám stačil na jídlo a zase jdeme do ulic. Zde se setkáváme s naším Foxem. Doprovází nás na DDM a zde si dlouho povídáme.
Fox odchází za svými povinnostmi a my opět jdeme spát. Ráno na nás čeká cesta zpět do Příbrami a do Vyškova. Výprava se vydařila a příště pojedeme zas. Jen ti z nás, kteří před výpravou povídali, že pojedou a nakonec zůstali doma, přišli o mnohé zážitky.

Lesní Hlodavec Ježek

It was Friday the twenty-fifth of April and four brothers
She left Dvojka in the early hours of the morning to and from Prague
direction Hranice na Morava. Why did they go there?
In order to visit the scout mound under Lysa hora – IVANČENA
and they placed their stones here, which they had brought with them from Příbram and from the camp on Orlík.
And how it was: it’s 5:40 in the morning and L.H. Ježek, Dodo and Ferda are meeting at the bus stop. We are leaving for Prague by train. The Mayor joins us in Prague at Smíchovský nádraží.
After purchasing all possible tickets and seats, we board the train. On the way, we play a knowledge quiz and there was even word football. Only Ferda didn’t understand the rules of the game a little, so he had confusion in his head.
The journey goes by in a pleasant way, Lišák from Vyškov joins us in Přerov, and so there are five of us.
We arrive in Hranice shortly after noon. We are going to stay at the local DDM, there is everything we need.
We will spend the rest of the afternoon exploring Hranice and also go on a traditional pilgrimage to the Hranická Propasta and to the spa to taste sour cream.
In the evening, just eat, wash and sleep. He gets up early in the morning.
Saturday morning calls for a beautiful day. The brothers don’t really want to get up, no wonder, getting up at five in the morning is not easy. However, L.H. Ježek relentlessly wakes them up.
We quickly pack, have breakfast and walk briskly to the train. We board the train that takes us to Valmez, from there we go with several other scout groups to Frýdlant pod Ostravicí. The sun is already making itself known and the journey is starting to get a little difficult.
Before the actual ascent, we buy various souvenirs, badges, leather goods and others.
We rest for a while at the spring and have a snack. We arrive at our own mound at noon. We place our stones here, take photos of ourselves and the surroundings, then each of us disappeared for a while to tour the mound.
After the ceremonial entry and speech, we set off on our return journey.
We arrive in Hranice around four in the afternoon. A short rest was enough for us to eat and we are going to the streets again. Here we meet our Fox. He accompanies us to DDM and we talk for a long time here.
Fox leaves for his duties and we go to sleep again. In the morning, the journey back to Příbram and Vyškov awaits us. The expedition was successful and we will go again next time. Only those of us who said before the expedition that they would go and ended up staying at home, missed out on many experiences.